Another great site

Om du gillar min blogg, då kommer du antagligen att gilla den här sajten - http://www.aynrand.org/ .



Om du tycker att mina åsikter är tankeväckande, och undrar var du kan djupare utforska dem rekommenderar jag att du läser Ayn Rands idéroman, Och världen skälvde. Du kan köpa denna roman här - http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9175665565 .

Kolla min ezine - www.radikalen.se .

Sunday, December 13, 2009

Sverigedemokraterna vill stoppa min kärlek

Jag har ett väldigt starkt personligt skäl till att *inte* rösta på Sverigedemokraterna [Jag skrev ursprungligen denna essä i samband med riksdagsvalet år 2009.]. Om SD redan hade fått sin vilja igenom - då hade jag med all sannolikhet inte haft en hustru idag. SD hade stoppat min kärlek till T, som numera är min hustru.

Bakgrunden är den att Sverigedemokraterna vill stoppa invandringen från alla utomeuropeiska länder. Och min älskade hustru, T, är en invandrare till Sverige från Vietnam!

Jag träffade T i våras, via en kontaktförmedlingssajt på Internet. Vi dejtade varandra intensivt under sommaren, och den 22e augusti stod vi tillsammans framför altaret. T var så vacker i sin vita klänning och med en blomma i sitt vackra svarta hår! Jag kommer aldrig att glömma den där vackra lördagen. Men jag hade inte fått uppleva den underbara dagen om SD hade fått hindra T från att komma till Sverige!

Saken är den att jag är 55 år gammal. Och jag hade levt ensam hela mitt vuxna liv, tills den dag jag gifte mig med T. Jag drabbades av den psykiska sjukdomen schizofreni när jag var tonåring, och som en följd av det hade jag inte ett normalt socialt liv under flera decennier. Jag bara jobbade och jobbade det mesta av tiden. Om det inte hade varit för T hade jag kanske ännu idag fortfarande levt utan kärlek. Kärleken hade SD mycket väl ha kunnat beröva mig - om det xenofobiska partiet hade fått bestämma.

Vad kan SD säga till försvar för sitt motstånd mot invandring från utomeuropeiska länder? På vilket sätt har T skadat svenskarna? Hon har skänkt i alla fall en svensk, nämligen mig, en väldig glädje. Och hon har knappast gjort någon annan svensk någon skada heller.

T har en del ”utomeuropeiska” vanor och seder, javisst. T lagar vietnamesisk mat varje dag. Men på vilket sätt skadar T Jimmie Åkesson och de övriga Sverigedemokraterna när hon lagar mig den maten? Känner Jimmie Åkesson lukten av Ts mat på avstånd? Själv tycker jag bara att Ts vietnamesiska mat är underbart gott. Och den är sannolikt mycket nyttigare än det mesta av den svenska maten. Ts vietnamesiska mat består mest bara av ris eller nudlar, plus en hel del grönsaker, magert kött och fisk. Det är nästan inget fett eller socker alls i den vietnamesiska maten. This mat är nog jättebra för min diabetes!

T ber till Buddha varje dag i mitt vardagsrum. Men vilken skada gör Ts böner? Hålls Jimmie Åkesson vaken om nätterna av bönerna? Jag störs själv aldrig av Ts böner, även då jag befinner mig i sovrummet intill. T bara mumlar när hon ber. Jag tycker att det är rätt så harmlöst. Och vi skall väl ha religionsfrihet i Sverige förresten?

Ytterligare en vietnamesisk sed som T utövar är den att tända ljus till minnet av sina avlidna föräldrar i vardagsrummet varje kväll, innan vi lägger oss. Men det är väl bara lovvärt att T uppskattar sina föräldrar och minns dem? Inte kan väl någon klaga på det, även om det inte är så vanligt att svenskar tänder ljus varje kväll till minnet av sina avlidna föräldrar? Vill Sverigedemokraterna undertrycka denna vietnamesiska sed - bara för att den är ”utomeuropeisk”? Varför i så fall? Är den inte en fin sed?

T är en underbart snäll och ärlig människa. Det finns inget som helst skäl att neka henne rätten att bosätta sig i Sverige. Nu är det förstås så att inte alla utlänningar är lika snälla och ärliga som T. Det finns förvisso en del ruttna äpplen även bland invandrarna. Men vi har i västländerna en fin princip som lyder att ”Envar skall betraktas som oskyldig, så länge det inte har bevisats att hon är skyldig”. Eftersom vi inte vet just vilka enskilda utlänningar kommer att begå brott efter de har släppts in i Sverige, har vi ingen rätt att stoppa några av dem - förutom i de fall då vi vet att en av dem redan har gjort sig skyldiga till brott, eller tillhör ett terroristgäng. Att neka en utlänning hennes rätt att bosätta sig i Sverige om hon vill (Samtliga människor, oavsett vilket land de råkar födas i, har ju en oförytterlig rätt att bosätta sig och söka jobb varhelst de vill - utan att behöva be någon regering om tillstånd!) är ju att straffa henne. Och vi har ju inte rätt att straffa någon innan vi vet att hon har begått ett brott!

T och jag ser fram emot ett lyckligt liv tillsammans. Det hade vi inte fått göra - om Sverigedemokraterna hade fått bestämma. Så jag vädjar till er alla därute – rösta inte på de invandringsfientliga Sverigedemokraterna!

No comments:

Post a Comment