Another great site

Om du gillar min blogg, då kommer du antagligen att gilla den här sajten - http://www.aynrand.org/ .



Om du tycker att mina åsikter är tankeväckande, och undrar var du kan djupare utforska dem rekommenderar jag att du läser Ayn Rands idéroman, Och världen skälvde. Du kan köpa denna roman här - http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9175665565 .

Kolla min ezine - www.radikalen.se .

Friday, April 10, 2009

Därför avskyr jag Kristdemokraterna

Jag hatar kristdemokraterna. Jag anser att Kristdemokraterna är det mest *o*moraliska riksdagspartiet. Inte ens sossarna, Moderaterna eller kommunisterna sjunker lika lågt som Kristdemokraterna. Inte ens nazisterna, som tack och lov inte sitter i Riksdagen, sjunker lika lågt som Kristdemokraterna.

Varför säger jag att Kristdemokraterna sjunker lägre än t.o.m. kommunisterna och nazisterna? Det har att göra med deras falskhet i abortfrågan. Låt mig förklara.

Kristdemokraterna påstår att livet börjar vid befruktningen, och att abort således är mord. Men – de kräver *inte* att aborter ska förbjudas i lag. De försöker bara minska aborternas omfattning, men de försöker inte sätta stopp för aborterna *fullständigt*, med statens polismakt.
Och det innebär ju att Kristdemokraterna tolererar en företeelse som de *själva* anser är mord!

Varför tolererar Kristdemokraterna dessa ”mord”, som de själva anser att aborterna utgör?

Därför att de vet att de skulle förlora makten om de vägrade att kompromissa bort sina principer i denna fråga. De övriga borgerliga partierna skulle aldrig gå med på att bilda en regering med Kristdemokraterna, om KD ställde som villkor för att samarbeta, att koalitionsregeringen genomförde ett fullständigt förbud mot aborter. Så Kristdemokraterna är villiga att se mellan fingrarna med något som de själva anser är mord, bara för att kunna sitta med vid maktens köttgrytor. Nej, inte ens kommunisterna eller nazisterna är *så* moraliskt depraverade.

Kristdemokraterna är således det mest omoraliska partiet i den svenska politiken. Rösta inte på Kristdemokraterna. Rösta hellre blankt eller på sossarna eller på Moderaterna.

No comments:

Post a Comment